بهگزارش میراث آریا بهنقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، علیباقر نعمتیزرگران مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، عصر روز گذشته 15 اسفند، در دیدار با هیئت اقتصادی و رسانهای کشور چین که با هدف بررسی روشهای همکاریهای مشترک در بخش گردشگری پاویون ملی ایران تشکیل شده بود، گفت: «تأسیس پاویون ملی ایران در منطقه آزاد تجاری شانگهای به افزایش توان صادراتی کالا و خدمات ایران در بازار بزرگ و روبهرشد چین منجر میشود؛ بنابراین با توجه به اینکه گردشگری بهعنوان یکی از بخشهای این مرکز تعریف شده است، حضور فعالان بخش خصوصی بهمنظور معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور میتواند فرصتی مغتنم در راستای دستیابی به اهداف بازاریابی و تبلیغات صنعت گردشگری باشد.»
او با بیان اینکه در راهاندازی پاویون ملی ایران، علاوهبر همکاری شرکتهای بزرگ و مؤثر در چین، حمایت و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد تجاری شانگهای تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: «تجمیع ظرفیتها در زمینههای مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با افزوده شدن بخش گردشگری میتواند موجب معرفی مجموعهای کامل از توانمندیها و استعدادهای کشور در یکی از بازارهای هدف مهم شود.»
نعمتیزرگران، با بیان اینکه جذب گردشگران چینی یکی از برنامههای مهم سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری بهشمار میرود، خاطرنشان کرد: «بهرغم اشتراکات فرهنگی و پیشینه طولانی روابط، متأسفانه شناخت کاملی از جاذبهها و ظرفیتهای گردشگری ایران بهعنوان یک مقصد مطلوب در بین مردم چین وجود ندارد و راهاندازی پاویون مذکور گام مثبت و مؤثری برای تعمیق شناخت تاریخ تمدن و فرهنگ مردم ایران به این کشور محسوب میشود.»
شناخت ملتها موجب احترام متقابل و دستیابی به دستاوردهای مختلف میشود
او با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری یکی از عناصر مهم توسعه است، تصریح کرد: «شناخت ملتها از یکدیگر، بهواسطه گردشگری، به احترام بیشتر و تحقق دستاوردهای مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی منجر خواهد شد.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، به توسعه صنعت گردشگری بهعنوان یکی از اولویتهای جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: «تقویت سرمایهگذاریها در راستای تأمین زیرساختهای گردشگری، تمرکز بر بازارهای هدف، بهکارگیری ابزارهای تبلیغات و اطلاعرسانی، برپایی تورهای آشناسازی و تأکید بر آموزش نیروهای انسانی این حوزه بخشی از اقدامات درحالِ انجام برای رونق دادن به صنعت گردشگری کشور است.»
هیئت چینی نیز در این نشست بر ظرفیتهای ایران و چین بر مبنای «جاده ابریشم»، بازبینی روابط گردشگری دو کشور، اهمیت تاریخ و فرهنگ دو ملت و نیز تأثیرات مثبت راهاندازی پاویون ایران در شانگهای چین تأکید کردند.
همچنین در این دیدار، رؤسا و نمایندگان تشکلهای حرفهای صنعت گردشگری حضور داشتند و دیدگاههای خود را درخصوص راهاندازی پاویون ملی ایران در چین مطرح کردند.
راهاندازی پاویونهای ملی کشورها یکی از سیاستهای دولت چین با هدف ایجاد کانال ارتباطی مؤثر با کشورهای مختلف در زمینههای متنوع است که از سه سال گذشته به جریان افتاده است و پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد شانگهای چین هماکنون در متراژی حدود 2500 مترمربع و در 6 بخش در مرحله تجهیز و پس از آن آغازبهکار قرار دارد.
انتهای پیام/